Hoge resolutie drone luchtfotografie aanleg Woestijnebrug Aalter
Woestijnebrug in Aalter is staaltje van technisch vernuft.
Onze Skyshoots drone fotograaf maakte de hoge resolutie luchtbeelden van de bouw van de Woestijnebrug te Aalter voor Jan de Nul.
Langs het kanaal Gent-Oostende in Aalter heeft De Vlaamse Waterweg nv een nieuw bedrijventerrein aangelegd voor watergebonden bedrijven. Om het gebied beter te ontsluiten, en om zwaar verkeer uit het nabijgelegen dorpscentrum van Aalter-Brug te houden, bouwt de waterwegbeheerder een brug over het kanaal. Bij het ontwerp stond esthetiek voorop. Daarom koos De Vlaamse nv voor een betonnen kokerbrug. Tegelijk mag het drukke scheepvaartverkeer op het kanaal Gent-Oostende op geen enkel moment onderbroken worden. “Vandaar plaatsen we de brug met een schuifmethode”, vertelt Luc Van Rossem, projectleider bij Jan De Nul.
Grond, Weg, Waterbouw - Woestijnebrug in Aalter is staaltje van technisch vernuft: "Om het nieuwe bedrijventerrein Woestijne in Aalter beter te ontsluiten, bouwt waterwegbeheerder De Vlaamse Waterweg nv een nieuwe brug over het kanaal Gent-Oostende. De kokerbrug wordt geplaatst met een schuifmethode die uitzonderlijk is voor betonnen bruggen. Een kolfje naar de hand van Jan De Nul."
Bekijk hier onze portfolio drone luchtfoto's van infrastructuurwerken.
Met de aanleg van een nieuwe brug over het kanaal Gent-Oostende maakt waterwegbeheerder De Vlaamse Waterweg nv werk van de ontsluiting van het nieuwe, watergebonden bedrijventerrein Woestijne in Aalter. Het wegverkeer van dit bedrijventerrein kan in de toekomst over de brug via het bedrijventerrein Lakeland naar de Knokkeweg (N44). Op die manier wordt het zwaardere verkeer veilig afgescheiden van de lokale verkeersstroom. Vlaanderen investeert 7 miljoen euro in het project (waarvan 70% gesubsidieerd wordt door het Agentschap Innoveren en Ondernemen).
Traag spektakel van technisch vernuft
De Woestijnebrug is een hyperstatische betonnen kokerbrug. Ze is gekromd in de lengterichting. Om deze kromme te bekomen, wordt gewerkt met een bijzondere schuifmethode: het beton wordt segment per segment en ter plekke in een veldfabriek gegoten en dan samen met de eerder gebouwde segmenten over de pijlers vooruitgeschoven. Zo groeit de brug langzaam maar zeker van oever naar oever. Het grootste voordeel van deze techniek is dat er tijdens de werken geen hinder is voor de schepen op het kanaal. Intussen is de derde schuiffase achter de rug en heeft de brug de overkant van het kanaal bereikt. In de loop van dit jaar volgen nog twee schuiffases. Daarna worden de brug zelf en de omgeving verder afgewerkt. Zonder onvoorziene omstandigheden kan de brug midden 2019 in gebruik genomen worden.
Watergebonden troeven
De brug wordt een van de talrijke voordelen van Woestijne. Dit nieuwe bedrijventerrein van ongeveer 35 hectare ligt aan het kanaal Gent-Oostende en is dus uitermate geschikt om watergebonden activiteiten aan te trekken. Het terrein is strategisch uitstekend gelegen dankzij de rechtstreekse verbinding met het Seine-Scheldetraject.
Bedrijvigheid
De eerste bedrijven hebben zich intussen al op Woestijne gevestigd. Er zijn ook gesprekken in een vergevorderd stadium lopende met een aantal andere bedrijven.
Op het terrein is ook plaats voor bedrijven die hun goederen willen aan- of afvoeren via het te realiseren Regionaal Overslagcentrum. Ook voor niet-watergebonden bedrijven is er ruimte voorzien. Het bedrijventerrein ligt immers niet alleen aan het water, maar bevindt zich ook op amper 5 km van de E40. De bereikbaarheid is dus optimaal. En dan zijn er nog de omliggende bedrijvenzones: hun nabijheid biedt uitzicht op vruchtbare kruisbestuivingen.
Meer nieuws
- - Terranova drone foto's van op 270 meter hoogte
- - Drone fotografie bij ochtendgloren op de Grote Markt Brussel
- - Drone video teaser Eurohockey Wilrijk Antwerpen
- - Drone luchtfoto's van de haven van Zeebrugge op de Backcover van Soet & Soil
- - Luchtfoto van Skyshoots op de cover en backcover van Soet&Soil
- - Drone film van heiwerken in de haven van Zeebrugge
- - Drone luchtfoto van Skyshoots op de cover van 'De Grote Rede'
- - Drone luchtfoto's van de werf Grand Hôpital te Charleroi
- - Jan De Nul bouwt het Maison administrative de la Province de Namur
- - Ros Beiaard Dendermonde Bloementapijt
- - Drone luchtfoto's en werfoto's van de werf Sky One te Leuven
- - Open Wervendag Delta West te Brussel - Oudergem
- - Werf TSM te Mechelen neemt deel aan de Open Wervendag 2019
- - Drone inspectie in Gent Zeehaven
- - Luchtfotografie Nieuw Zuid Antwerpen
- - Drone video Belsele mijn dorp
- - Drone luchtfoto's van Makelaarsgeleide funderingsmachine te Doornik
- - Mainfreight - industrieterrein Eiland te Zwijnaarde - luchtfotografie + interieurfotografie
- - Hoge resolutie drone luchtfotografie aanleg Woestijnebrug Aalter
- - Drone fotografie in Het Zwin bij windkracht 7
- - Drone fotografie van Be-Mine te Beringen
- - Werf Tweed drone fotografie
- - Ros Beiaard Dendermonde nog 500 dagen
- - Drone foto's renovatie Tervuren 2
- - Drone foto's Golden Lake Villages
- - Drone foto's Brucity in het hart van Brussel
- - Drone luchtvideo van Canal Wharf Brussel
- - Voor het 2e jaar op rij winnende foto ENR fotowedstrijd
- - Neo drone schiet luchtbeelden voor Game of Thrones
- - Bedrijfsfotograaf Skyshoots in ArchiCom.eu vaktijdschrift bouw
- - Drone piloot Erwin Tecqmenne van Skyshoot behaalt officiële piloot licentie voor RPAS drones
- - Drone video
- - Drone video Financietoren Brussel
- - Drone filmpje voor Bruhn Spedition
- 08/10/2020 - Drone video Sivafrost Dendermonde
- 01/02/2021 - Drone inspectie liftschachten WTC torens Brussel
- 18/03/2021 - Drone werffotografie wegenwerken viaduct E17 Gentbrugge voor Willemen
- 22/03/2021 - Drone luchtfotografie Baggerschip Jan De Nul
- 02/04/2021 - Werf Tangent Mechelen gefotografeerd voor Willemen
- - Dronefotografie voor Jan De Nul
- - Drone luchtfotografie werf parking 't Zand Brugge
- - Drone fotografie dendervallei regio Aalst
- - Drone foto's in de Haven van Antwerpen
- - Drone fotografie waterwerken
Your browser is out-of-date!
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now