Werf Tangent Mechelen gefotografeerd voor Willemen

De Tangent werf te Mechelen gefotografeerd van uit de lucht, op de grond en onder de grond

Ga hier rechtstreeks naar onze portfolio van drone infrastructuurfotografie

Drone fotografie en 'klassieke' fotografie

Skyshoots maakte van de Tangent Werf te Mechelen drone fotografie vanuit de lucht en 'klassieke' fotografie op en onder de grond. Bij Skyshoots zijn onze gelicentieerde en ervaren drone piloten tevens ervaren vakfotografen. Zo kan u door Skyshoots gelijkertijd kwalitaiteve drone fotografie en kwalitaitieve 'klassieke' fotografie van op de grond laten uitvoeren. Indien gewenst kunnen wij uiteraard ook professionele videobeelden aanleveren van uw projecten. Dit levert niet alleen het gemak op om maar één aanspreekpunt te hebben, maar ook een besparing in tijd en budget voor uw bedrijf.

Fotografie van de infrastructuurwerken Tangent, Bruggen, wegen en tunnels

Mechelen krijgt er een nieuwe spoorlijn en ringweg bij. De aanleg van de spoorbypass maakt een snelheidsverhoging van 100 naar 160 km/u voor internationaal treinverkeer mogelijk. Daarvoor werden een reeks kunstwerken gebouwd, zoals het spoorwegviaduct boven de nieuwe ringweg en twee stalen bruggen. De tangent is een nieuwe vierbaansweg die deels ondergronds gaat om Mechelen-Zuid te verbinden met de N15 in het noorden van de stad. Het project telt verder nog drie fietstunnels, een ‘fietspuzzel’ en een stalen fietsbrug over de Tangent.  Bron Willemen Group

Infrastructuurwerken Tangent werf Mechelen

De Tangent is een toekomstige bypass die de Mechelse binnenring zal ontlasten en zal de N15 een directe, gemakkelijkere verbinding met de verkeerswisselaar Mechelen-Zuid op de E19 geven. De bouw van de nieuwe verkeersader verloopt simultaan met de bouw van het nieuwe centraalstation, waaronder de Tangent ook zal lopen. Het is deel van het mobiliteitsplan Aresenaalsite.

Het type is een autoweg met vier rijstroken (twee in elke rijrichting) met gelijkgrondse kruisingen (per rontonde of verkeerslichten). Beginnende vanaf de E19 uitrit Mechelen-Zuid, zal de B101 samen met de N1 het aanloopstuk van de Tangent worden. Ter hoogte van het kruispunt Jubellaan  – Europalaan – Brusselsesteenweg (N1) duikt de Tangent in een sleuf en verdwijnt in een tunnel. Het is niet zeker of er bij het huidige kruispunt een verkeerswisselaar of een rotonde komt. De tunnel zal pal onder de huidige stationsparking lopen, waar er toegang zal gegeven worden aan een ondergrondse pendelparking. Een beetje verder in de tunnel zal er een kruispunt komen met de Mottunnel. Men voorziet dat de tunnel zal bovenkomen bij de Leuvensesteenweg die gekruist wordt door middel van een rotonde. Vanaf de rotonde zal de Tangent een aanloop nemen voor een overbrugging van de spoorlijn Mechelen – Leuven, de Dijle en de goederenspoorlijn Leuven – Antwerpen. Ten slotte zal de weg eindigen in een kruispunt met de N15 naar Putte en Hiest-Op-Den-Berg. Het verlengstuk is het korte stuk N15 tussen het Douaneplein en de ring.

Tijdens de bouw van de Tangent zal de Postzegellaan met het betonnen viaduct over het kanaal verdwijnen, alsook de rotonde voor het station met de Mijlpaal erin. De Mijlpaal zal een nieuwe bestemming krijgen op het nieuwe stationsplein, dat ingericht zal worden aan de huidige stationsparking (de achterkant van het station dus). De Tangentbrug wordt een nieuw element in het stadsbeeld en zal volgens de plannen een fraaie constructie worden. Voor de bouw moeten ook enkele loodsen op het Douaneplein plaats ruimen.

Knelpunten aangaande het geplande project, in het bijzonder met het oog op omwonenden en zogenaamde zwakke weggebruikers, werden gebundeld: Op 28 december 2010 werd aan de burgemeester een bewaarschrift met voorstellen overgemaakt door Beweging in Mechelen (verwijzend naar 'Mechelen in Beweging' onder welke noemer het project was voorgesteld). Bron : Mechelen Mapt

Meer nieuws

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×